Uppstart

Idag har det varit fullt upp så som det alltid är vid kursstart. Jag har fått veta mer om vad jag kommer att göra under våren och det ser ut som om jag får motion: mycket labbassisterande ska det bli och det är betydligt rörligare än att sitta och koda. ;) Sen är planen att jag ska plugga minst en timma om dagen och att jag ska läsa "artiklar om datasäkerhet" fick jag höra. Jag svarade glatt att jag redan läser Securityfocus (och gratistidningarnas domedagsprofetior om alla dessa "datahackare" som är "ute efter dig", men det sa jag tackochlov inte), men det var visst meningen att jag skulle läsa vetenskapliga artiklar istället. Attans. :) Känns som om jag äntligen får lite nytta av den där enpoängskursen i informationssökning nu. (Nej, den handlade inte om hur man googlar. Inte bara iaf. ;) Tips på trevliga artiklar om kodgranskning och sårbarhetsanalys mottages tacksamt.

169172-254
Det ser ut som kaos, men jag har nån sorts koll ändå. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback