Sköna söndag

Pluggar man en helg - särskilt om det är efter en lång arbetsvecka - så är det inte mer än rätt med någon sorts belöning. En sån tur att jag var bjuden på middag med "indisk gegga" (ja, det stod så i inbjudningen) igår, precis vad jag behövde. Tack värdparet, det var jättetrevligt! :)

Nu ska jag ta och laga lite lunch, men en snabb blick på kylskåpet avslöjade att jag har en ny ovana. Där sitter nämligen klisterlappar från frukt. När jag bodde i studentkorridor bodde även M där och hans egenhet var att äta väldigt många äpplen, alltid av sorten Royal Gala, och sätta klisterlapparna på sitt köksskåp. Ganska snart hade ett konstverk av äppeletiketter växt fram. Jag undrar om det fortfarande finns kvar. I mitt tycke borde det K-märkas. :)

image250
Ja, jag har kylskåpspoesi som innehåller ord som "TCP/IP". Det är väl klart att jag har? ;)

Kommentarer
Postat av: Tagge

Haha... varför tvingar du Grodon att överge sin vanliga pose??? *fniss* Vad är Nashi för frukt?

2008-01-13 @ 15:45:10
Postat av: Kaprifol

Elisabeth hade ju problem med att surfa till min blogg när hon var i Tyskland eftersom innehållet klassades som "barnförbjudet", så jag tänkte att Grodon skulle hålla sig i skinnet den här gången. ;) Nashi är en sorts saftiga päron som frasar när man äter dem. Mycket goda!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback