Samlade problem att lösa

Jag har gjort en lång lista över saker som jag ska göra under veckan och nu prickar jag av allt jag har gjort så fort det blir klart. Listor är roliga, men min är lite för lång. Idag tog jag mig i kragen och mailade kansliet för att ställa diverse frågor om min kommande examen. Det är lite att bena ut, med kurser som kan tillhöra flera ämnesgrupper, ett exjobb som borde klassas som datateknik istället för datalogi... och så mina finkulturella kurser från filosofiska fakulteten som jag vill ha med på ett hörn. Hoppas att jag får tag på någon som har full koll på det där i den mån det nu går att ha det. :) Sen skaffade jag mig en problemsamling i algebra, även om jag tycker att det vore trevligare att bli av med problem än att skaffa sig en hel liten bok med nya. ;)

Nu har jag en hemtenta att klura på (som student) och en lektion att förbereda (som lärare). Jag tänker visa "ljusbilder", det känns nytt och spännande. :)

Kommentarer
Postat av: klimakteriehäxan

Apropå listor - har du läst "Naiv Super" av Erlend Loe????

Postat av: Kaprifol

Nej, men jag har hört talas om den. Ska se till att läsa den nån gång. :)

2008-01-28 @ 19:41:16
URL: http://kaprifol.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Haha, den var bra. :-D Inte bra att köpa på sig problem i en bok inte. ;-)

2008-01-28 @ 20:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback