Klick!

Jag säger det igen: Jag är ingen galamänniska. Ändå ser jag på Grammisgalan med ett halvt öga medan jag diskar och gör annat. Det är som vanligt en drös unga indiepopare som man borde känna till och sedan alla de där artisterna som alltid är med. Inte så jättespännande, enligt mig, men lite mysigt ändå. Mest tittar jag för att jag missade spektaklet förra året, det år då man verkligen borde ha sett det. Det var då The Knife vann hur många priser som helst, men inte var på plats utan tackade genom märkliga små tackvideor som finns här. Så skulle jag också ha gjort. :)

Idag ägnade jag mig åt bokliga studier på förmiddagen, mest för att jag måste. Egentligen skulle jag vilja koda hela tiden, nu när det går framåt (fixade två luriga buggar idag), men nån ordning på det hela får det ju vara så jag försöker växla lite mellan uppgifterna. På lunchen fick jag dessutom vara försökskanin för kognitionsvetarna. De hade gjort en fin pappersprototyp av en webbsida. Jag fick peka på den med en penna och säga "klick". Det var skojigt. :) Inget ont om användarstudier. Jag har själv läst ett antal såna kurser och tyckte om att prototypa och göra tester, för även om det förstås är tidsödande så kan det ge riktigt bra gränssnitt till slut. Lycka till med kursen, koggisar! :)

PS. Jag tappade inte bort några VIP:iga gäster imorse. Alla hittade till möteslokalen. Frågan är om de hittade därifrån sen, men det får vi väl hoppas. :)

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Ha ha vad ska man säga.. The Knife:-)
Jag såg Grammisgalan från TV-soffan .. säja vad man vill om det där, men kolla gör jag. Det fanns en del som jag aldrig hört talas om bara .. så alla tacktal, men vad jag upplevde detta året var att det inte var så bedrövligt som det brukar.. Däremot Kalle B-s kavaj fick en massa uppmärksamhet.. riktigt galaklädd eller var det clownkostymering:-)
Tycker Winnebäck skulle fått fler priser, men han tog i alla fall en grammis för "Bästa låt".. den kan du höra på Kafferasten..
Sing a long:-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback