Det händer saker här

Ibland händer det att de flyttar på folk här på uni, då oftast vid renovering. Mest förvirrat var det när matematikerna satt i ekonomhuset och ekonomerna i någon sorts lagerlokal, men nu tror jag att de sitter rätt igen. Istället har systemteknikerna börjat flytta på sig, utan någon synbar anledning. Nu har de hängt upp tavlor (med datorgrafik på) och annat pynt i det som förut var en neutral zon mellan systemtekniska och datavetenskapliga. Det känns som om man borde kontra genom att hänga upp en massa kodutskrifter eller något så att de inte tar över helt. ;)

Just nu sitter jag och gör ljusbilder om Bellman-Fords ekvation. Jag är säker på att det kommer att gå bättre att förklara den när jag kan peka på grafer på dagtid istället för att peka i kod sent på kvällen. Det var ju nattlabb igår, vilket blev en relativt lugn tillställning. Klockan åtta stängdes luftkonditioneringen av och då började jag förstå att den vanligtvis gör mer än att brusa... Labbsalarna är inte klassiska datorsalar utan är mindre och mysigare, förmodligen tänkta att efterlikna kontorsmiljö (vilket de gör i fråga om ljud och lukt ;).

Förövrigt fick jag tillbaka min datornättenta idag och vet ni vad, det gick bra. :) (Återigen, det är inte den kursen jag labbassar i, men det är pinsamt nära. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback