Uppdatera!

Idag var den stora dagen då årets projektförslag till fortsättningskursen i datasäkerhet publicerades. Jag minns hur det var när jag gick den kursen: jag och min labbkompis satt och laddade om kurshemsidan gång på gång* när det började bli dags för publicering. Det var först-till-kvarn som gällde och vi ville ju knipa åt oss det bästa projektet först av alla, förstås. Så behöver man dock inte göra, för alla förslagen är superroliga och jätteintressanta så det spelar ingen roll vad man väljer. Just i år blir det mycket hårdvarusäkerhet och en viss typ av små microprocessorer inbakade i epoxy (gissa!). Det är lite mitt fel, eller min förtjänst om man ser det så. :)

* Uppdateringsapor brukar de kallas, de stora fansen av webbserier som sitter och trycker på "Uppdatera" i sin webbläsare gång på gång när de vet att tidpunkten då ett nytt avsnitt av favoritserien dyker upp är nära. En sån har man varit en gång i tiden. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback