Hmmm

Jag sitter och korrekturläser en labbhandledning. Det är en av de uppgifter jag har. Plötsligt slår det mig att jag har blivit som Sunes pappa i Sune-böckerna som man läste som liten. Ni vet vad pappan hade för jobb, eller hur? Han jobbade på kontor och hans arbete gick ut på att bläddra i papper och säga "Hmmm". (Det var så Sune uppfattade det hela i alla fall. :)

Nå, bläddra i papper kan man väl göra, men nu gör jag även något annat, det i mitt tycke allra kontorsråttigaste man kan göra: Jag sorterar mina papper i någon sorts lådsystem som består av plastlådor staplade på varandra. De är öppna från ena kortsidan så att man kan skjuta in papper där. Allt hade varit väl om de inte hade varit så fula, sneda och i 70-talsfärgerna orange, mörkgrönt och beige. Sen är det även så att jag behöver flera så att alla mina kurser och projekt kan få varsin låda. Frågan är, hur ska jag göra?
1) Snylta åt mig massor av lådor och bygga fina torn på mitt jätteskrivbord eller
2) Kräva att få allt på fil och vägra ta emot papper av...
hysteriska skäl? ;)

Kommentarer
Postat av: Marx

2! Skyll på att du är trädkramare.
Jag har för mig det var på Roxens kontor jag såg den fabulösa lappen ovanför deras skrivare som proklamerade:
"Tänk på att varje gång du skriver ut något blir världen mer analog".

2008-02-26 @ 07:51:28
Postat av: Kaprifol

Utmärkt idé! Det där är en fanatiskt bra skylt. Jag har sett en liknande här på uni. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback