Blandat klientel

Jag sitter och räknar algebra och ska sedan fixa några systemskisser till imorgon. Jag orkar inte vara överdrivet flitig idag med tanke på hur sent det blev igår, men vissa saker är det lite bråttom med.

Igår alltså. Först trodde jag att det var fel klubb vi kommit till. :) Om det nu var mingelbilder i lokaltidningen eller att ordet "electronika" använts på affischerna denna gång vet jag inte, men hursomhelst var det väldigt många nya ansikten på plats. Där fanns ett åldersblandat sällskap som verkade ta en efter-släktfesten-drink, där fanns indiepoptjejer i blommig klänning, kostymsnubbar, ett par som var riktigt skickliga på pardans och i ett undanskymt hörn satt ett gäng som såg väldigt "after work" ut, detta på en lördag. Mycket riktigt spelades det överlag mer lättlyssnad populärmusik denna kväll än vanligt och det uppskattades av de nytillkomna. En tjej i turkost virvlade förbi och ropade till sina vänner att det var "Skitkul!".

När jag börjat vänja mig vid folkinvasionen och musiken slog det mig plötsligt att för fem år sedan var jag tjejen i turkost, hostade åt rökmaskinsröken och önskade synthpop (oftast Welle:Erdball - "Monoton und Minimal"). Så vad hände igår, jo det spelades faktiskt en W:E-låt. Bättre sent än aldrig får man väl säga. ;) Välkomna, nyingar! Nästa gång vill jag se "after work"-gänget på dansgolvet också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback