Spotify!

Jag vet inte hur het musiktjänsten Spotify är just nu, men det var ett väldigt prat om den i höstas i alla fall och sedan några månader tillbaka är det inte bara betatestarna som kan använda den utan alla som har fått en inbjudan från någon som redan är användare (eller från kvällspressen som hade något jippo och skänkte bort massvis med inbjudningar för den goda sakens skull). Hursomhelst, någon bjöd in mig (Tack-tack-tack! Känner mig som en kändis! ;) och jag ska sprida det hela vidare till mina nära och kära när och om jag också får börja skicka inbjudningar (håll ut!).

Så, vad är det här för nåt då? Man laddar hem ett program, söker på en låt eller artist och kan sedan lyssna - helt lagligt - på musiken som strömmande media i programmet. Du kan alltså inte ladda ner det du lyssnar på, men du kan lyssna hur mycket du vill. Med reklamversionen av programmet får du höra lite reklam då och då, men det kan man leva med. Utbudet då? Jo, jag blev faktiskt imponerad. Allt jag gillar har de förstås inte, men överraskande mycket, även lite mer udda saker. Tummen upp!

Kommentarer
Postat av: Frippe

Inbjudan kom från nån du känner... Gick ut till en viss blomma och en viss fisk :)

2008-12-14 @ 12:47:04
Postat av: Kaprifol

Det tog mig tre sekunder, men sen förstod jag att det var en viss maffiamedlem som låg bakom det hela. Så hemlig är du allt inte. ;) Tack igen! Gillar det skarpt!

2008-12-14 @ 13:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback