Har jag pondus eller?

Ibland går jag intensivkurser där vissa deltagare är hitresta från andra högskolor. För deras skull bjuds vi på lunch (vi brukar inte vara så många :) och det är förstås trevligt. Efter lunchen lämnar serveringspersonalen notan till den som ansvarar för sällskapet. I fallet med kurser är det föreläsaren. Inga konstigheter så långt, men nu har det hänt vid ett flertal tillfällen att jag har blivit ombedd att skriva under. Skumt, va? Nog tycker jag att det borde gå att lista ut vem som är föreläsaren i ett litet sällskap. Oftast (men inte alltid) är det den som är äldst och så brukar det gå att se på gruppdynamiken rätt tydligt vem det är. Min teori har varit att det är någon jämställdhetsgrej att utgå från att det är den yngsta (och oftast enda) kvinnan som leder sällskapet, men vet ni, idag fick jag veta hur det var. Jag och en kursare kom tidigt till restaurangen och jag frågade servitrisen (som jag kände igen sedan tidigare) om det fanns ett bord bokat i vår föreläsares namn och var vi då skulle sitta. Hon såg förvånad ut och undrade om det inte var jag som hade bokat för det fanns en bokning för rätt antal personer i ett kvinnonamn (som visst var rätt likt mitt, men det var ändå inte jag). Min kursare utbrast "Det är ju kursadministratören!". A-ha! Det är hon som bokar bord för föreläsarens räkning så då tror de förstås att hon ska vara med och då jag är enda tjejen i sällskapet så... Ytterligare ett mysterium har fått sin lösning! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback