Väder

Det är alltid mer väder när man bor i en liten etta med många fönster, högst upp i ett hus. Det var mycket väder, eller snarare oväder, ute också och jag såg ut som en badad katt när jag lyckats ta mig hem i regnet. I övrigt var det en utmärkt dag, bra mycket bättre än man kan tro att första jobbdagen efter semestern ska vara. Kollegorna verkade också lite extra somriga och pigga. Studenter, om ni skyndar er till uni innan vi hinner hösta till oss (mitt solbränna har redan börjat flagna av) så kan jag utlova landets sommarfräschaste föreläsare och labbassistenter. ;) Tillsvidare är vi rätt ensamma, först nästa vecka kommer småstudenterna till nollemottagningen. Jag tycker att jag som också börjar ettan (på forskarskolan) även jag borde få lite nollning, eller åtminstone någon bra fest. Vi får se hur det blir med den saken. Kräftskiva, någon? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback