Versioner

Min arbetstid ska delas mellan tre uppgifter: 1) programmering / undervisning,  2) kurser jag själv läser och 3) klurande och artikelskrivande. Jag hade gjort någon sorts planering för idag, en uppdelning mellan de tre sakerna, då det ändå ofta slutar med att jag bara gör en sak och glömmer bort tiden... men det hjälpte inte: idag kodades det hela dagen, lite av misstag sådär. Dock blev många buggar fixade och det är ju alltid nånting. Jag rekommenderar förövrigt inte att versionshantera med TortoiseSVN på en nätverksmountad (så säger man inte, väl?) hemkatalog i Windows. Inte om man har ont om resurser iaf. Det segade ner Eclipse så illa att den inte ens orkade visa felpluppar (den brukar ju visa små röda pluppar när man försöker anropa en klass som inte finns och sådär). Jätteförvirrande, verkligen. Versionshantering är en sån sak som jag inte helt och hållet tycker om, men man måste ju. Jag råkade bara tömma mitt repository tre gånger eller så. Tack och lov för manuella backupper. ;)

Så några goda råd här? Jag bör helt klart...
  • Sluta versionshantera, börja ha papperskopior på allt istället. ;)
  • Bita ihop, kanske köra något än annat än Tortoise + Eclipse
  • Dumpa SVN och testa något trendigare... eller tvärtom, välja CVS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback