M av alla ställen

När Fisken sa att han hade missat en buss och var fast i Mölndal kanske 20 minuter tyckte jag uppriktigt synd om honom, just för att det var Mölndal. Jag hyser lite agg mot det stället, vilket är dumt och helt onödigt egentligen. Det kommer sig av att jag var där en regnig dag en gång och stod och väntade på spårvagnen i vad som kändes som en evighet. Till på köpet var allt i närheten betonggrått och ogästvänligt. Nu har jag även varit i finare delar av Mölndal och det verkar ju vara ett helt ok ställe egentligen, men en attityd är inte alltid så lätt att förändra. För mig är M synonymt med regn och grått och trist... och till på köpet får man betala en stämpling extra på hundrakortet för att komma ut dit, bara en sån sak.

Men, jag förstår att M är en fin liten stad som förtjänar en andra chans. Hjälp mig med det här! Ni som varit där: vad är det finaste med Mölndal?

Kommentarer
Postat av: Blaufish

Just idag är jag också rätt anti-mölndal ;-)



Men en bra dag är det ganska fint där, t.ex. vid



- Safjällets naturreservat



- Kyrkan med fin utsikt



- Lackarebäckfjället: mäktig klättring och grymm utiskt



- Gunnebo, slottet och sjöarna däromkring



Dock så måste man väl i ärlighetens namn erkänna att själva Mölndal "stad" (fnutt, fnutt) känns väldigt meningslös. En förort som det är dyrare att åka till (trotts att den sitter direkt ihop med Den Enda Rätta Staden, och alltså knappast kan vara dyr för västtragik att ha ansluten till civiliserade kommunikationer), utan några direkta turistmål.



Men men, man är där ju för geocacherna och naturen, inte för att uppleva staden M.

Postat av: cos

mölndal ÄR regngrå betong & otillgängligt långt bort åt fel håll. tråkigt nog, så är vägen därifrån det bästa jag sett av stället.

2008-08-11 @ 22:39:33
URL: http://cos.skoj.nu/bl/
Postat av: Blaufish

Se länken för bilder utanför Eklanda (Mölndal's mest västra punkt)

Postat av: Oscar

Jag har varit i Mölndal (och Göteborg) två gånger i mitt liv, båda gånger var jag där för att skjuta pilbåge i någon form.



Den enda gången vi faktiskt bodde i just Mölndal bodde vi på Scandic Hotel, och efter första dagens kvalomgångar (sköt inomhus-SM) besökte vi poolen högst upp i huset, och tittade ut över den bästa utsikt stadsdelen (förorten?) hade att erbjuda - motorvägar, betonghus och ändlösa parkeringar.



(andra gången åkte vi förbi och bodde på en camping mitt ute i skogen)

2008-08-12 @ 00:52:48
Postat av: Elisabeth

IKEA i Kållered. ;-) (Inte Mölndal i och för sig, men samma zon inom Västtrafi i alla fall. ;-D)

2008-08-12 @ 09:53:15
Postat av: annatula

Tror att jag kan ha varit på kurs i ett kulturhus där för ca 10 år sedan, och att det satt en snygg Cirkus Cirkör affisch på väggen. Möjligtvis kan det ha varit i Kungsbacka.

2008-08-12 @ 22:31:16
URL: http://lkpg.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback