Ett erbjudande det inte går att säga nej till

Jag får ibland höra att jag har många böcker på mitt arbetsrum med tanke på hur kort tid jag egentligen har jobbat där. En hel del av dem kom med rummet, medan andra bara verkar ha hamnat där. Nu börjar jag inse hur det har gått till. Igår kom en kollega in med en bok om matematisk statistik av alla ämnen.

- Hej! Vill du har en matstatbok? Jag råkade beställa en för mycket.
- Eh, tack snälla, men jag är lite tudelad till det erbjudandet...
- Men titta här, det står om normalfördelning! *visar* ...och titta här då! *slår på måfå upp ytterligare en sida med något obegripligt på*
- Jaha, jo, ja men dåså... :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Uuuuh, NORMALFÖRDELNING! Bara ordet är hemskt. smiley med extremt lidande min

2008-08-06 @ 22:27:25
Postat av: Elisabeth

Varför blev det fetstil? Hm, mystiskt. Jaja, datorer. ;-)

2008-08-06 @ 22:27:58
Postat av: Blaufish

Varför vara normalfördelad när man kan vara studentfördelad?



t-distribution" rel="nofollow">http://en.wikipedia.org/wiki/Student'st-distribution



Distributionen heter student och är uppfunnen av en kille på Guinness bryggerier (om han var berusad förtäljer inte historien, så vi antar att så var fallet). Hur kan någon annan fördelning på något sätt och vis hoppas kunna tävla med dessa tunga meriter?

2008-08-06 @ 23:34:59
URL: http://blaufish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback