Världen är bra liten

Idag när jag hade lämnat mitt trygga arbetsrum för att lyssna på mina studenters presentationer om smarta kort... ja, då hamnade jag plötsligt i Kina. Det var internationell dag på uni och utbytesstudenterna hade ordnat med montrar där de visade specialiteter från sina respektive land. Det var mat, musik, dans och ett väldigt ståhej. Alla upptänkliga länder fanns representerade, allt från Nigeria till Mexico. I ett alldeles lagom litet hörn fanns Sverige med ABBA och allt. Säkerligen det mest exotiska för de mer långväga besökarna.

En av mina labbstudenter tyckte att jag skulle följa med till hans hemland Pakistan och det kunde jag ju göra, det var bara några meter dit. Jag måste säga att de hade gjort ett bra jobb: maträtter med sötat ris, tavla med något statsöverhuvud på, inredningsdetaljer, vänner och släktingar i traditionella kläder. De hade verkligen slagit på stort. :) Sedan besökte jag Lettlands monter och en glad lettisk tjej (som förmodligen pluggade retorik ;) övertygade mig på fem minuter om att jag borde åka dit. Allvarligt, med lågprisflyg kostar det inte mer att flyga till Riga än det kostar att hälsa på hem-hemma hos familjen. Gamla stan skulle vara fin. Får väl se om det kan bli en weekendresa till sommaren tillsammans med en viss Fisk... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback