När man har ett kall

Mina nära och kära behöver inte oroa sig, jag kommer inte att starta Trädgårdbrigaden. Efter att ha studerat lagen (3p datajuridik ;) vet jag vad hemfridsbrott är. Men ändå, erkänn att ni andra naturmänniskor i lägenhet någon gång har velat smyga in i folks förvildade radhusträdgårdar och smygfixa lite? ;) Värst är inte de som har fullt kaos utan de som radar upp trädgårdtomtar och tulpaner i snörräta rader. Det är lite läskigt, tycker jag. Så, hur tycker ni att jag ska göra nu när odlingssäsongen är här och det är trist att bo på fjärde våningen?
  1. Åka hem-hem till föräldrarna och pyssla i deras trädgård?
  2. Traska runt i radhusområdet med penna och protokoll och sätta betyg på folks gröna fingrar (högt så att de hör där bakom bersåerna)?
  3. Fixa kryddträdgård inomhus och simulera väder och vind med hårtork och vattenspruta?
  4. Besöka den där blomutställningen som ska hållas i Göteborg till sommaren?

Kommentarer
Postat av: ozamosi

Helt klart är ju lösningen http://cultivation.sourceforge.net/

Postat av: Tagge

Oj, vad jag har skrattat åt dina roliga idéer idag. Hårtork och vattenspruta låter utmärkt. Men det bästa är ändå trädgården i föräldrahemmet, där du dessutom får pyssla om dina små favoriter.
Ha en fin dag. :-)

2008-04-11 @ 15:14:20
Postat av: Elisabeth

5. Erbjuda dig att, gratis eller mot betalning, fixa i ordning i de där stökiga radhusträdgårdarna. ;-)

2008-04-11 @ 16:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback