Kolis

Jag tycker om fåglar, det har ni kanske förstått. Redan som liten fick jag följa med ut till den närbelägna fågelsjön för att skåda svanar och sothönor och annat spännande. Rördrommen var en favorit för den låter så roligt och så väljer den sitt sällskap noga. Helst vill den vara i fred, möjligtvis med någon annan rördrom som sällskap. Min favoritfågel nr 2 är koltrasten: de sjunger vackert, verkar nyfikna av sig och så är svart och gult fint ihop. :) Jag fågelskådar dem från min lägenhet och mina föräldrar har en hel liten skara som ofta hälsar på i trädgården. Här är en av dem, i min tappning. Han heter Kolis, det gör alla koltrastar, de vet bara inte om det. ;)

image301
Men titta, det är ju Kolis! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback