Grattis, det blev en kråka!

För några veckor sedan byggde mina kontorskråkor bo och en dag var det färdigt. Då satte sig kråkparet på en gren och satt där och stirrade i luften som om de väntade på något. Det var svårt att veta vad, kanske bättre tider, min senaste buggrapport eller Godot. :) Dagen därpå kom svaret, då låg fru kråka på ägg. Sedan dess har hon ruvat och hennes tristess har känts lång väg. Då det inte är särskilt givande att iaktta en ruvande kråka hela tiden har jag engagerat två personer till som har fönster åt innergården så att vi kan kråkvakta i skift. Nu verkar det alltså ha blivit små kråkisar, i vilket fall som helst är både kråkorna engagerade i att flyga hit och dit och stressa och ha sig. Återstår att se om de vill vara med på bild imorgon. :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Men vad gulligt med små kråkisar. Det är klart föräldrarna blir stressade. ;-)

2008-04-25 @ 07:32:43
Postat av: Kaprifol

Ja, jag tycker att det är jättegulligt med en kråkfamilj alldeles utanför fönstret. Idag försökte jag smygfota dem, men de var inte riktigt med på noterna. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback