Det där med identitet

Jag måste göra lite snyggt i mitt arbetsrum imorgon, ta dit växter igen så att det inte ser så sterilt ut. Jag har nämligen börjat få en ökad genomströmmning av folk på Kontoret. Ibland är det folk som faktiskt har ett ärende till mig, men rätt ofta är det någon som egentligen knackade på dörren bredvid, men då det är svårt att höra vilken dörr som knackas på ropar jag alltid "Kom in!". Jag antar att det skapar en viss förvirring, men något ska man ju ställa till med. ;)

Min anslagstavla behöver lite mer pynt känner jag. Just nu sitter där ett kort på Fisken, ett attackerat smartkort (som vägrar svara på anrop), lite kom-ihåg-lappar och ett vykort med Linné på. Det är en utmärkt början, men långt ifrån så trivsamt som jag vill ha det. På andra delar av uni förekommer det ibland roliga teckningar och liknande på dörrarna så att man på förhand ska kunna gissa sig till vilken sorts människa som jobbar just där. Det är fint, men på min avdelning är vi mer anonyma av oss, speciellt jag som bara har mitt namn - ingen titel - på en liten skylt. Det är som ni vet så att jag är teknolog och eftersom jag är anställd på uni medan jag fortfarande är student är jag amanuens. En amanuens som har mycket undervisning "in da lab" klassas ibland som adjunkt, medan en som programmerar klassas som tekniker. Tänker personen ifråga stanna kvar som doktorand kan den lite slarvigt säga sig "gå på forskningsförberedande" (det låter bra på engelska, men på svenska låter det lite som något man borde detoxa ;). Ni hör ju själva, jag kan inte ha allt det där på min dörr och därför får det räcka med namnet. (Madonna har säkert inte "artist" skrivet på dörren till sin loge. Folk förstår ändå... :)

Men ni som är så hjälpsamma och bra, om ni skulle få hitta på en bra titel till mig, vad skulle jag ha då? Jag vill ha något sött på l337-speach... och det måste vara seriöst. Glöm inte det! *fniss*

Kommentarer
Postat av: Tagge

Vad sägs om Labbengel? *s*
Ha en fin helg.

2008-04-18 @ 15:52:06
Postat av: Kaprifol

Det är väldigt fint. Det får det bli. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback