Som ett gift

Jag har tänkt på det där med detox, avgiftning, som alla pratar om nuförtiden. Allt från kaffedrickande till mer efterhängsna behov ska detoxas. Just kaffet borde jag dra ner på så jag funderade på att börja idag, men att detoxa när Vic har bakat chokladkakor och bryggt gott kaffe till det verkar ju jättedumt så jag slopade det. När jag tänkte närmare på det så har jag fått små ryck av hälsosamhet tidigare och det har väl gått sådär... ;)

Min detox-historia
2000: Detoxar internet - klarar 14 timmar utan. :)
2001: Detoxar glass, äter mixade grönsaker istället (och börjar motionscykla!). Klarar flera dagar, men det känns väldigt ovärt, speciellt den läskiga grönsaksmixen.
2002: Detoxar IRC (Internet Relay Chat, för er oinsatta) i syfte att bli en flitigare student. Vill inte påstå att det hjälper. Klarar fem år, men känner mig nära ett återfall nu.
2007 (våren): Detoxar choklad, äter pumpafrön istället. Det är gott, men det blir väldigt smuligt och skräpigt på golvet. Experimentet avbryts.

Vad säger ni, ska vi avgifta oss från nåt? Vad ska vi välja? :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Potatissallad borde jag avgifta mig ifrån! Det är nästan den enda "lagade" mat jag äter för tillfället. Å andra sidan är det väl inget större fel på det...

Postat av: Hannele

Pumpafrön, äpplechips, rostade sojabönor, cashewnötter...

2007-09-19 @ 20:00:43
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback