Sliskanime!

Min Fisk uttalar sig om WEP i sin blogg på ett sätt som bara han kan. Jag tror att det här gjorde min kväll. :) (För er oinsatta: WEP är ett sätt att kryptera trådlös dataöverföring. Det har länge ansetts vara osäkert och nu finns det ett sätt att knäcka det på en minut, vilket är extremt snabbt.)

Ikväll ska jag njuta av fredagskänslan genom att göra mig en kopp björnsbärste och sedan se lite sliskanime (min egen term för japanska, animerade, romantiska komedier). Nu kanske inte "Hanaukyo Maid Team" helt kan räknas dit, men den har lite av det som jag ser som typiskt för genren. För det första finns det en huvudperson som vantrivs i den situation han befinner sig i, i detta fall att ha ärvt ett gods med en stor stab av unga hembiträden. Fisken verkade tilltalad av detta, men tvivlade på om jag tyckte att det var en bra idé. Efter att ha sett lite av den här animen så ger jag klartecken, för det här är så komiskt berättat att jag fnissar konstant och blir på strålande humör. :) Nå, huvudpersonen ska alltså vantrivas i all sliskanime. Går han i skolan har han dåliga studieresultat, har han ett jobb så är det tråkigt o.s.v. Sedan kommer han att få ett antal beundrarinnor som han också tycker är till besvär. Grejen är att han på slutet tvingas välja mellan dem och det gäller då att välja den rätta. Det hela slutar med att han och den rätta promenerar under blommande körsbärsträd medan blommorna regnar ner över dem. Så ska all sliskanime sluta och så ska man sitta där och tänka "Åh, så fint! Vilket lyckligt slut! (Och så oväntat!)". Det spännande är att lista ut vem han egentligen kommer att välja, men jag kan ge er ett knep. Vill ni inte veta så ska nu sluta läsa nu. Såhär är det, den rätta presenteras alltid först. Håll ögonen öppna i första avsnittet, ibland är det inte så tydligt. Hon kanske bara passerar förbi eller dyker upp i förbifarten, men hon är den rätta för vår huvudperson. Alltid. :)

Så mina nördiga vänner, nu är det animedags! Min favorit i Hanakuyo? Det är väl självklart! Ikuyo såklart, nördtjejen som har ett labb i källaren "Because scientists look better in basements!"

Kommentarer
Postat av: Maria

Trevlig helg på dig :)
Jag har nu taggat dig, om du kikar in på min blogg så ser du vad det är.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback