Rollspelsrådet och de andra

Mina frukostvanor lämnar en del övrigt att önska. Jag får nog sticka iväg och fika en macka vid 10-tiden (edit: hittade Vic som också slarvat med frukosten och så gick vi på ett fik och buggfixade problemet) om jag ska orka vara på topp. Sen är det iofs fredag och då är det ok att vara lite mer avslappnad. :) Jag sitter och funderar över RPC (Remote Procedure Call) som när man ser hur ofta det drabbas av säkerhetsproblem känns som roten till allt ont. Nu när jag har läst lite mer om det verkar det som om det även kan vara väldigt användbart, men det kan uppenbarligen användas på många felaktiga sätt.


Förresten är det mycket prat nu om att Facebook gör användaruppgifter googlingsbara. Ja, det stämmer, men det gäller bara namn och bild och det är lätt att ändra vad som visas om dig. Gå in på "Privacy" uppe i menyn till höger så kan du ändra dina inställningar där. :)


De roligaste sakerna som RPC kan betyda:

Royal Parks Constabulary
Rail Passengers Council
Rosetta Plasma Consortium
Role-playing Council


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback