Matdags!

Jag skriver ett blogginlägg offline och hoppas på att kunna posta det så snart nätet slutar lagga. Om jag inte visste bättre skulle jag tro att jag var under attack, så långsamt går det. Idag har jag dammat och städat och fått det att se riktigt beboligt ut här. Ett ögonblick trodde jag att jag hade städat lite för bra och anklagade min dammsugare för att ha ätit upp en viktig sladd, men den sladden gömde sig turligt nog under skrivbordet. :)

Jag har även lagat en god wok med en massa chili och ingefära i. Det är mycket enkelt det där, man häller olja i en wokpanna, värmer och har i vitlök och ingefära. Sen lägger man i grönsaker och/eller kött samt häller på soya och söt chilisås. Ett litet äpple hackat i bitar ger en god sötma. Den här gången blandade jag i (kokta) glasnudlar i woken också. Mycket gott! När jag stökade i köket hittade jag även en liten kokbok som jag börjat skriva i när jag bodde i korridor. Tänkte att jag skulle bjuda på två recept från den tiden då jag var en mycket liten student och höll på att lära mig att laga mat.

image173
Mina favoriträtter från den tiden. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback