Jazza loss!

Jag gillar mina grannar, mina last.fm-grannar alltså, de personer som anses ha samma musiksmak som jag. Tro det eller ej, men det finns ett antal och genom att lyssna på vad de lyssnar på just nu får jag en massa bra tips och vidgar mina musikaliska vyer. Idag fick jag stifta bekantskap med det humoristiska coverbandet "Lounge Against the Machine" (ja, "lounge" som i hotell-lobby) som gör lättlyssnad storbandsjazz av dagens populärmusik. De kan konsten att ta vilken låt som helst och få dig att vilja dansa foxtrot till den. Det är hysteriskt roligt och inte så lite läskigt. Radioheads "Creep" i en ytterst svängig tappning blir väldigt creepy. Lunchfolket i Tilde, jag tror att det här kan bli nästa "Shau hi!". Får jag lov?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback