Diskettväskan

Kaffepaus! Det slår aldrig fel. Jag hör folk klampa ut ur sina arbetsrum och iväg till fikarummet, men jag orkar inte fika just nu, utan tar en liten bloggpaus istället. Det är också en slags rast.


Igår när jag satt och läste modebloggar, vilket jag ofta gör, insåg jag belåtet att vi går mot ännu en säsong av sådant som jag tycker är fint: grälla strumpbyxorna, tantkjolen, snörkängorna, batikmönster, nördglasögonen och det blodröda nagellacket bland annat. Något jag däremot visste med säkerhet att jag aldrig skulle äga var en blockmönstrad väska i lapptäckesteknik. Never ever, inte min grej. Så kom jag plötsligt att tänka på nåt, vände mig om och där på väggkroken hängde den, min diskettväska, lappad och förskräcklig. Jag skaffade den som tonåring och använde den ett fåtal gånger, då till rosa utställda jeans och illgrön tröja. Jag upptäckte snabbt att den var utmärkt för förvaring och frakt av min arsenal av nyttoprogram som jag lagrade på disketter. Därav namnet Diskettväskan. Ja, hjälp, nu gör den revansch. Kanske får den hänga med till jobbet nån dag. :)


Nä, slutpausat nu. Hör folk återvända till sina kontor... Over and out!


Kommentarer
Postat av: Tagge

Haha... inte den där som syns på mils avstånd väl???

2007-09-03 @ 10:30:34
Postat av: Kaprifol

*hihi* Precis den, i all sin hemskhet. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback