Rent och fint

De städar konstant här. Det är väl iofs inget fel på det. Städpersonalen är trevlig och mitt kontor är alltid rent och fint, men på senaste tiden har jag knappt satt ner fötterna på golvet förrän jag får kura upp mig på stolen igen och rulla in i hörnet så att jag inte blir moppad själv. Jag var tvungen att fråga om städdagarna hade börjat komma oftare, men tydligen inte. Det är en varannan vecka som vanligt. Är det verkligen så att tiden går fort när man har roligt? :)


Jag satt hemma igårkväll och ritade attackträd till presentationen. De jag hade såg rätt risiga ut. Egentligen skulle jag vilja rita dem som snygga logikträd. Det skulle vara betydligt mer lättläst, men attackträden är ett verk av den store
Bruce och det går inte att säga att han har fel. ;) Jag hade egentligen velat gå på en kvällsföreläsning om IT-osäkerhet igår, men det hanns inte med. Fick roa mig bäst jag kunde med att öva på presentationen istället. Jag gjorde lite som Knyttet i "Vem ska trösta Knyttet?" när han gör en arg liten dans för att morska upp sig innan han biter Morran i svansen. ...fast jag dansade inte, jag Presenterade, med stort P. Först seriöst, sen slog det över. "There are two kinds of smart cards... good smart cards and baaaad smart cards! This *pekar på ett litet kort* is a very bad smart card! *fniss fniss*". Sen blev det för roligt för att jag skulle kunna fortsätta. Imorgon ska jag dock hålla det på det seriösa planet. ...och när allt kommer omkring så är det smarta kortet inte så dumt. Det kan göra en hel del riktigt häftiga saker när det bara vill. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback