Recept!

Nu har min Fisk åkt hem till Göteborg och vi håller redan på att planera in nästa resa. Tills dess får jag underhålla mig med typiska singelsysselsättningar som att: läsa modemagasin, titta på romantiska komedier, frossa i choklad och sjunga med i VNV Nations "Chrome" (med eftertryck och mycket känsla! :). Jag tänkte att ni kanske behövde ett bra höstrecept, så här kommer det. Den goda morotssoppan!

Riktig morotssoppa - som vi tror att den smakade förr
Du behöver:
7-8 morötter
1 lök
3 potatisar
1/2 liter buljong
Torkade franska örtkryddor (timjan, salvia, rosmarin, såna saker)
Lite salt och peppar
En klick smör
1,5 -2 dl mjölk
1-2 dl riven, lagrad ost

Gör såhär:
Tillred buljongen och hacka grönsakerna. Fräs löken och örterna i smöret och tillsätt sedan buljongen och grönsakerna. Småkoka i 10 minuter. Tillsätt mjölken och låt koka upp. Koka i ytterligare 5 minuter (eller tills grönsakerna är mjuka). Smaka av med salt och peppar. Tillsätt osten och servera med grovt bröd. Rustikt! :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

På tal om resor: Har du hört om det där nya bussbolaget som har börjat köra mellan Göteborg och Linköping? Tydligen ska de vara billiga och dessutom ha de mycket bekväma och moderna stolar (i alla fall om man får tro deras annonser). Nu minns jag (naturligtvis!) inte vad bolaget hette, men det kanske är billigare än Swebuss, tänkte jag.

Postat av: Kaprifol

Jag såg reklam för dem också idag. De åker till en massa olika ställen och tar bara 99 kr för en junior (vilket jag tydligen är :). http://www.bus4you.se hittar du dem på. Ska absolut ge dem en chans nästa gång jag ska ut och åka. Problemet är bara att man måste boka långt i förväg för att få plats och ibland vet man ju inte exakt vilken dag och tid som passar.

2007-10-28 @ 20:06:05
URL: http://kaprifol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback