Medan datorn jobbar

När jag kompilerar policies kan det ta en stund och för att vila ögonen från flimret på skärmen tittar jag då ut genom fönstret, rakt över innergården och in i kontoren på andra sidan. Jag vill inte påstå att jag spionerar med flit, men det går inte att låta bli att notera vad som sker där på institutionen mittemot. Det mest spännande är någon form av labbsal där det brukar vistas ett flertal yngre förmågor. Liv och rörelse! (Och värme, de vädrar ofta.) Idag såg jag någon som tydligen kläckte en briljant idé. Han viftade med armarna, drog sig i håret, såg allvarlig ut ett tag, viftade lite mer och klottrade sedan ner något på en vit tavla medan hans kamrat verkade kommentera och hjälpa till. Ett annat intressant rum är ett fikarum där vissa verkar ha problem med kaffeautomaten. Inget att klandra. Jag har fortfarande inte förstått mig på vår automat riktigt, de där kaffemaskinerna utvecklar nån sorts intelligens, det är tydligt. Tror jag ska fortsätta mina spaningar. Med lite tur kanske jag kan göra karriär inom sociologi som komplement till datasäkerheten. ;)

Dagens spionanteckning:
Det där med vintertid är svårt. Hur många som verkade vara en timma förskjutna idag? Det avslöjar jag inte. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback