Måndag!

När man vaknar en måndagsmorgon och egentligen skulle ha behövt tio timmar ytterligare sömn, eller ännu hellre velat gå i ide fram till våren... När man då vaknar och tänker att "Men jag ska ju jobba idag. Vad kul! Upp och hoppa!", då har man rätt jobb. I framtiden vill jag bo i Göteborg med min Fisk, men just nu behövs jag här. Hur länge? Det får vi se. Jag är trots att jag kallas för "Emeritus" rätt ung och har förhoppnigsvis tid för alla möjliga saker här i livet. :)

Idag småfixar jag med min rapport. Jo, den är inne på opponering och jag ska presentera på torsdag, men det finns ändå saker kvar att göra. Mest är det estetiska ändringar för att det ska se snyggt ut i tryck. Det ska ju bli en liten bok av det hela. Jag har alltid tänkt att ge ut en bok. Mina memoarer var tanken, inte en rapport om identitetshantering, men äsch, man kan väl hinna med båda? Det gäller att ha bredd i sitt författarskap. ;) Jag är förövrigt lite vild och galen idag: jag äter en frukostmacka med en annan sorts ost än vanligt. Det ni! Det är lite som när jag och Fisken skojade om att vi var "datanördar gone wild" när vi åt på ett annat Pizza Hut än det vi brukar käka på. *fniss* Nå, nu ska jag fixa rapport, öva presentationsprat och sätta upp några servrar som ska användas till mitt modelleringsprojekt. Jag har fått klartecken att göra vad jag vill bara jag inte ställer till med nåt. Sånt gillas! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback