Lättroad

Jag sitter och läser en spec, en mycket seriös designspecifikation, men plötsligt mitt i alla facktermer och allt det allvarliga kommer några interna skämt om Java och debugging, bara sådär. Jag vet inte om det är så roligt egentligen, men jag blev så överaskad att jag skrattade rakt ut, ett riktigt elak-forskare-skratt, högt och utdraget. Det måste ha hörts hela vägen till reglertekniska. Vad ska dom tro? Hur ska jag kunna förklara mig? "Jo, jag satt och läste en designspecifikation...". Det här håller inte, jag behöver ljudisolering. :)

Kommentarer
Postat av: Kaprifol (den äldre)

Hej!
Jag har en obskyr liten blogg och använder samma alias som dig. Du var först, men jag är också Kaprifol - i min värld. Läser din blogg med förtjusning och hoppas att ingen någonsin blandar ihop oss två. För din skull.
Får du konstiga besök beror det på att jag länkar dig som bonus för Guldklubben som kan behöva tänka på annat än... äsch, vi skippar det!
Men idag fick jag ett så mysko mail att jag börjar tro att nån faktiskt har blandat ihop oss:
"...jag har arbetat mycket med ett event som vi kommer att ha inom kort; Pimp my Code!
Det här eventet kommer ställa frågor som - Vem skriver snyggast kod på din avdelning? Och vem skriver bäst kod på din avdelning?
Svaret är ganska subjektivt! All kod som en utvecklare skriver kan man titta på ur olika perspektiv, en del kanske är så bra att man gör ett eget patterns av det, annan kanske är så kass att den blir ett härke att förvalta. Vi har samlat några som både skriver riktigt bra och riktigt snygg kod; Patrik Löwendahl, Fredrik Normén, Andreas Brink, Tobias Fjälling, Mickael Durell och Magnus Mårtensson..."
Ingen vettig människa skulle komma på tanken att skicka en sådan inbjudan till mig. Jag klarar inte ens av att klippa in en övermailad distributionslista i min egen adressbok!
Och vad i all världen är ett "härke"?

Postat av: Kaprifol (den yngre)

Hej Kaprifol! Tack för komplimangerna. Så lusigt att vi har blivit ihopblandade. Den där inbjudan skulle nog till mig, men jag kan hoppa över det där eventet. Jag skriver nämligen usel kod. :) Du får åka istället för mig, det blir bra. ;) Ha det fint! /Kaprifol den yngre
PS. Ett härke är något stort, ostrukturerat och otympligt. Ordet används mest av datornördar och militärer.

2007-10-01 @ 13:19:15
URL: http://kaprifol.blogg.se
Postat av: Kaprifol

Lustigt, inte lusigt. Mitt språkbruk är visst ett härke det också idag, då i betydelsen "elände". :)

2007-10-01 @ 15:19:28
URL: http://kaprifol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback