Köra virtuellt

Jag är lite stolt över att ha dykt upp på jobbet först av alla (eller nästan, nätverksfolket är alltid uppe med tuppen så de räknas inte :). Jag har fått igång SELinux också tack vare min kollegas råd att ändra i bootloadern. Det visste jag redan att jag skulle göra, det var därför jag hade installerat Grub. Samtidigt började jag inse att det var nån annan bootloader jag skulle ändra i, en som redan fanns där. Problemet var att jag inte hittade nån. Mysko, va? Idag fick jag veta hur det är. Jag kör ju en virtuell maskin. För att köra SELinux måste man sätta två flaggor i scriptet som startar den virtuella maskinen. Men åh! *himlar lite med ögonen* Nu är det hela up-and-running iaf och jag ska scripta och ha mig hela dagen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback