Gnällig padda

Kaffet är gott och solen skiner. Det är fredag! Jag har fått låna en bärbar dator att installera min prototyp på som ni vet. Finns det söta datorer (förutom O2:or då) så är det såna här små IBM Thinkpads, den gamla, lite knubbigare modellen som skämtsamt kallas Tänkpadda och faktiskt är en smula paddliknande. Jag tänker att om jag nånsin kommer att kunna räknas till kategorin "folk i farten" så ska jag ha en sån här att ta med mig på alla affärsresor. Det är en sån dator som man springer runt med, inte en dator man sitter still och jobbar vid. Allt är pyttelitet och arbetsställningen blir konstig. Vad som är besvärligare, men kanske inte så konstigt är att den vägrar köra min agent. Det beror väl knappast på hårdvaran men ändå. Koppla till smartcardet går bra, men GPShell-klonen som ska ligga mellan webbläsarpluginet och det program som kör på själva kortet vill inte alls starta. Jag botaniserar bland dll:er och mixtrar och har mig. Försöker minnas vad jag har gjort det senaste halvåret och inser att det är en hel del. Jag och paddan har en del utmaningar framför oss, tror jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback