Bakom kulisserna

Om ni undrar vad jag gör hela dagarna så är det såhär det kan gå till en (ganska) vanlig dag.
Svinottan: Kommer till jobbet. Så tidigt är det väl egentligen inte, men Fisken gav mig te istället för kaffe på morgonen så det känns tidigare än vad det är. ;)
Morgon: Har fått i mig några koppar kaffe och lyssnar på en uppiggande filström. Har värsta rave-partyt på kontoret (som
den här gången). Ger mina påhittade användare olika rättigheter och kör tester på deras konton.
Förmiddag: Går på gästföreläsning om mjukvarusäkerhet. Spännande!
Lunch: Intar mexikansk mat på sociologernas fik och tjuvlyssnar på de andra matgästerna. Några kvinnor från filosofiska fakulteten beklagar sig över den sneda könsfördelningen på deras avdelning. De har helt klart valt att jobba på fel fakultet... ;)
Efter lunch: Slår rekord i pinsamma ljud genom att hicka konstant i fem minuter. Förstår återigen varför jag får ha eget rum. *s*
Eftermiddag: Avdelningsmöte, ju! Viktiga saker.
Trefika: En kollega fyller år och har bakat en jättegod kaka. Mums! Är det kalas så är det.
Sen eftermiddag: Läser manualer och klurar. Dessa militärmänniskor och deras enorma pdf-dokument. Säga vad man vill om NSA, men fåordiga är de inte. :)
Kväll: Blir uppfiskad! :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

"Blir uppfiskad", haha, den var bra. ;-D

2007-10-25 @ 16:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback