Vad jag gör - reloaded

Idag har jag skrivit ett stycke pseudokod som nu ska få bli riktig kod. Får se hur det blir. Jag har förövrigt kommit på ett enkelt sätt att förklara vad jag jobbar med.

Såhär är det: Programmerare är stressade och gör därför vanliga fel som leder till säkerhetsbuggar. Sedan måste systemadministratörer installera patchar för att få bort buggarna. Det är mycket att hålla ordning på och därför blir sysadminerna också stressade och trötta. Så, vad jag gör är att jag skriver program som gör snygga (nåja) diagram som visar programmerarna hur de vanligaste felen uppstår och hur de kan koda istället. Om det ändå blir buggar som måste patchas så gör jag även diagram åt sysadminerna som visar precis vilka patchar de behöver installera. Bra va? Säkerhetsmodellering går alltså ut på att koda, rita och göra folk glada. :) (Hur jag själv undviker buggar i mina diagramritarprogram? Eh... Nästa fråga! ;)

Kommentarer
Postat av: Hanneles jul

Bra förklarat :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback