Ge mig huskurer!

Jag har försökt att kurera mig och tagit emot allsköns goda råd varav vissa inkluderar någon läskig brygd som man ska hälla i sig. Blä! Som kuriosa kan jag meddela att min hals får mig att låta precis som sångaren i "Rewritable Media", i fina kärlekslåten "One second" när han sjunger "...the destruction of this planet". Precis så. De har förövrigt släppt nytt låtmateriel (kolla här) och om ni undrar varför bara en av låtarna har en "föräldrar varnas"-skylt, så är det för att det är mycket svårt att höra vad som sjungs i resterande verk... ;)

Plan: Krya på sig, sova, jobba... skyffla om en del reseplaner och kurera sig ännu mer, samt motta recept på fler huskurer! Hörni, ni har chansen här: Vad för läskig häxbrygd tycker ni att jag ska sätta i mig för att slippa bli frontman i ett mexikanskt gothband? ;)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hade du varit i Göteborg hade jag kunnat erbjuda lite slovakisk vodka. Skulle nog fungera. ;-)

2007-11-06 @ 19:01:15
Postat av: Kaprifol

Gahh! Det låter vedervärdigt, men tack ändå. Är det sånt ni språkstudenter häver innan föreläsningarna? *fniss* ...eller under dem? ;)

Postat av: Du vet vem

Pröva en kvarting apelsinjuice, krossa en vitlök i, blanda i 3 msk honung. Drick.

2007-11-06 @ 19:29:53
Postat av: Elisabeth

Det är inte direkt gott, det kan jag skriva under på. Skulle vi dricka sådant innan tentor? Inte då. ;-) Däremot ryktades det att folk i Österrike gjorde så.

2007-11-06 @ 20:19:43
Postat av: Kaprifol d.ä.

Friggs Echinacea (brustabletter) funkar alltid för mig. Finns i din vanliga livsmedelsbutik. Dosera enligt anvisning så är du garanterat len i truten, om inte redan imorgon, så åtminstone på torsdag.

2007-11-06 @ 20:28:56
URL: http://trasselochljuvligheter.blogg.se
Postat av: Hanneles jul

Rok av tussilagoblad har du inte testat (hästhov = häva hosta).

2007-11-06 @ 22:05:22
URL: http://hannelesjul.blogspot.com/
Postat av: Scaniatjejen

Jag brukar proppa i mig Esberitoxtabletter och dricka honungsvatten. Whisky kan också funka:-) Inga nyskapande tips direkt... Krya på dig!

2007-11-06 @ 22:50:21
URL: http://scaniatjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback