En nods hemliga liv

Jag sitter och läser databastabeller för att förstå hur logikträd lagras av programmet jag ska använda. Mina träd som jag vill lagra är enkla: de består av förgreningsnoder och löv, eller föräldranoder och deras barn som man också kan säga (ja, det går alldeles utmärkt att säga att en nod är barn till en annan nod :). Noderna i den här databasen däremot har betydligt mer komplicerade släktförhållanden: här finns det föregångare, efterföljare, ägare och en massa olika nodtyper. Mitt uppdrag just nu är att lista ut vad min lilla nodfamilj är för sorts folk och sedan definiera noderna på rätt sätt och lägga in dem i databasen. Tror att jag får släpa hit en databasbok snart. Det var ett tag sedan jag sysslade med sånt här och det skulle vara en smula pinsamt att behöva springa iväg till databsgruppen (som sitter två dörrar bort) för att fråga hur select funkar. ;) (Ok, illa är det inte, men min SQL är lite oborstad. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback