Tokshopping!

Extra, extra! Kaprifol tokshoppar! :) Jag lovar, det gör jag. Det var så fint väder att jag gick ner på stan och finfikade (fenyletylamin och koffein, alltså choklad och kaffe) samt passade på att fynda lite. På Myrorna fanns en massa fint, men handen på hjärtat, jag behövde inte allt. Mina garderober är redan fulla så det räcker, men att shoppa på second-hand kan jag ändå göra utan att skämmas: billigt, miljösnällt och så kan man hitta något ovanligt. Dessutom, en enda liten T-tröja i svart krossad sammet ryms ju faktiskt. (Jag ser väldigt dramatisk ut i den, kan jag intyga. :) Det blev en vas också, stor och grön och perfekt att placera någon riktigt prålig och skrikig växt i. *s*

Sen blev det en tur till Gubbdagis, för jag behövde verkligen en USB-hub. Då menar jag "behövde" som i att jag har ett stort antal USB-prylar och ständigt får krypa på golvet för att koppla om sladdar, vilket jag tänkte få slippa nu. Jag pratar inte om "behövde" som i fallet med Fiskens KVM-switch. En sån har man nytta av om man har en större mängd datorer (t.ex. i en serverhall), men bara en uppsättning tangentbord, mus och skärm. Möjligtvis hade jag kunnat ha användning för en sån på den tid då jag hade flera datorer i drift, men knappast. Fisken har en dator och han behöver sin KVM-switch. Det är sånt som gör att jag tycker så mycket om honom. :)

Nu ska jag göra en kanna Yogi-te och sedan ska jag läsa lite kursböcker och småpyssla här hemma.

Kommentarer
Postat av: annatula

Jag har också köpt en vas! - en ihopfällbar, och blommor på konservburk. Samt jättesåpbubbelmix! Var i stockholm förra helgen och gick bl.a på designtorget med Annie. Sakerna där har en oanad förmåga att övertyga en om sin absoluta nödvändighet!

Postat av: annatula

Jag har också köpt en vas! - en ihopfällbar, och blommor på konservburk. Samt jättesåpbubbelmix! Var i stockholm förra helgen och gick bl.a på designtorget med Annie. Sakerna där har en oanad förmåga att övertyga en om sin absoluta nödvändighet!

2007-05-05 @ 21:05:02
URL: http://lkpg.nu
Postat av: Kaprifol

Ja, där kan man verkligen hitta lustiga ting. Blommor på konservburk? Skulle de ätas? :)

2007-05-05 @ 22:14:25
URL: http://kaprifol.blogg.se
Postat av: Blaufish

Grattis till USB-hubben :-)

2007-05-06 @ 00:34:24
URL: http://blaufish.blogg.se
Postat av: Google!

Jag upptäckte just att Google indexerar kaprifol.blogg.se igen, du kom upp när jag google:ade mig själv ;-)

2007-05-06 @ 10:03:02
URL: http://blaufish.blogg.se
Postat av: annatula

Nope, men vattnas för att gro.

2007-05-06 @ 12:29:27
URL: http://lkpg.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback