Tisdagstema - illusion

Veckans tisdagstema är illusion och vad ska man då hitta på? Lite långsökt får det nog bli den här gången. Säkerhet i datorsystem är oftast en illusion så på den första bilden syns anteckningar från en projektkurs i informationssäkerhet. Det är en skiss över labbmiljön vi använde oss av i projektet.

Infos?kerhetsanteckning

Nästa bild ger illusionen av mysighet och barnkalas, men den är faktiskt tagen på en halloweenfest hemma hos mig. Efter att ha druckit hallonsaften och ätit upp bullarna gick vi på synthklubb och hörde Red Cell spela live. Det ni. :)

Halloweenfika 05

Nu ska det bli lite festligheter här på avdelningen. Någon disputerar idag och stämningen är på topp trots att nätverket har studsat upp och ned under morgonen. Klart att jag ska gå och lyssna på framläggningen, tyckte min examinator, så det ska jag. :)

Kommentarer
Postat av: heidi

Fina tolkningar : )

Postat av: Pialotta

Alla tolkar olika och det är det som är så ljuvligt:-)

2007-05-29 @ 10:27:03
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Kaleen

Väldigt rolig tolkning :)

2007-05-29 @ 11:48:35
URL: http://kaleen.wordpress.com
Postat av: Elisabeth

Ser mycket roligare ut än "vanliga" Halloweenfester det där.

2007-05-29 @ 16:34:50
URL: http://funderingarochtankar.blogspot.com/
Postat av: Blaufish

Alltså... ta chokladen som handbagage? De skulle öppna varenda chokladförpackning!!!
Dessutom tror jag nog att minst något av måtten inte matchar storleksbegränsningarna på handbagage... skall kolla upp dom lite senare. När jag var i england så var UK säkerhetsreglerna helt absurda, en *liten* laptopväska var det enda som gick igenom storlekskraven. Tror dock reglerna är marginellt uppmjukade nu.
Chokladen skall helt klart checkas in. Kläder behöver man inte ha med sig så mycket, bra kläder sålda före uppmärkning (dvs i många fall exakt samma modeller som t.ex. märkesjeans, men utan märkerna) skall tydligen vara jättebilligt.
Så man reser dit med choklad, hem med kläder =)

2007-05-29 @ 21:16:39
URL: http://blaufish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback