OST-seminarium, utan ost

Jag gillar inte att väckas av ett illasinnat flygfä som surrar runt därhemma. Faktum är att jag inte gillar att väckas alls om det inte finns kaffe hemma, men nu har jag fått mig en kopp iaf och ska snart kila iväg på seminarium där vi ska tillämpa en konferensteknik som kallas Open Space Technology. Vi ska sitta i grupper och prata om entreprenörskap, ekonomi och genusfrågor. Helst skulle jag vilja ägna mig åt de smarta korten eftersom den tjocka handboken är väldigt spännande trots sin ofördelaktiga vikt, men det där kan nog bli intressant det också.

Igår var det alltså studentspex och ett väldigt lyckat sådant. De drev friskt med byråkrati och beslutsfattande och har man som jag varit på ett antal föreningsmöten så var det hejdlöst kul och inte helt utan en viss igenkänningsfaktor. :) Innan spexet hann jag med att fånga en burgare på det bästa stället i stan, som jag alltid glömmer bort att det finns eftersom det ligger lite avsides. Sitter man på uteserveringen där så ser man både motorvägen och något som verkar vara värmeverket. Reningsverket tror jag inte att man ser, möjligtvis känner man lukten. Hursomhelst är detta lilla gatukök hejare på att göra god snabbmat. Tydligen har folk upptäckt det nu, för det var full ruljans och de verkade både ha nyanställt och byggt ut. Bland matgästerna fanns allt från kostymkvinnor och byggarbetare till tonårstjejer (med handväskor så stora att två av deras små hundar skulle rymmas där) och finätande familjer. Nej, jag tänker inte skvallra om vad stället heter, men titta efter ett oansenligt litet ställe på fel sida av ån och fråga efter ädelostburgarna.

Påminn mig... om att jag jobbar på lunchen och ska på möte sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback