Flora och fauna

Jag har nu varit på en spännande föreläsning om långtidsminnet och måste passa på att citera min föreläsare (som inte är zoolog) angående hur man känner igen olika objekt, i detta fall djur, på deras egenskaper. Hon konstaterar att fåglar känns igen på fjädrarna "men det finns säkert fjäderlösa fjäderfän nuförtiden, det finns ju hårlösa katter". :)

Som vanligt fixade Marjo det efterlängtade fredagsfikat som det var omöjligt att smita iväg från i rimlig tid. Diskussionerna pendlade mellan det märkliga och det rent absurda och avbröts av mig "Men, det sitter ju en fet mås i kaprifolen!". Faktiskt, en fiskmås hade byggt bo i i växtligheten på innergården precis utanför vår klubblokal. Tänka sig!

Jag ska nu ägna mig åt att skriva lite om identitetsstölder innan jag tar min stora, härliga astronomibok (bokrea på studentbokhandeln) som jag fyndade i föreläsningspausen och beger mig hemåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback