Antiprenörskap!

Jag såg en rolig affisch på en anslagstavla på uni idag. Först trodde jag att det var en av alla affischer som gör reklam för en entreprenörskapstävling som pågår just nu och som jag borde vara mer intresserad av än jag är. Jag sitter och pluggar inför duggan i detta ämne nämligen och gör fula miner bara nån säger marknadsplan. Hursomhelst, det var något med affischen som inte riktigt stämde. För det första var det den knasiga blåsorkestern som sponsrade evenemanget och för det andra fanns det en bild på ett kraschande luftskepp på affischen. Sedan läste jag lite noggrannare och såg att det här rörde sig om en helt annan tävling, nämligen i "Antiprenörskap och oföretagsamhet". :)

Något annat skojigt som jag läste i kvällspressen nyligen (jag tänker inte länka, ni ska inte läsa kvällstidningar, det är onyttigt ;) var en artikel om en bok där en engelsman dokumenterat hur han åkt till USA för att bryta mot så många konstiga lagar han kunnat hitta. De flesta var väldigt lokala, men man undrar ju hur de kommit till och varför de inte tagits bort. I någon stad fick två män inte bära ett badkar genom en park och på ett annat ställe var det olagligt för skilda kvinnor att hoppa fallskärm på en söndag. *s* Jag skrattade så att jag gick åt. Undrar om det finns liknande lagar eller bestämmelser i Sverige som ter sig märkliga för utomstående? Jag borde ju veta, jag som studerat Lagen. Efter min sista juridikföreläsning sa föreläsaren till klassen att "nu tror ni nog att ni är rena rama advokaterna och ger er ut för att debattera om lag och ordning, hjälpa era nära och kära med rättsliga problem och ge goda råd i alla lägen... men då ska jag säga er att ni kan komma ihåg att ni har läst tre poäng datajuridisk översiktskurs och ingenting annat!". :)

Förövrigt ska jag inte jobba idag. Intressant att jag anmält mig till ett jobbpass imorgon, men inget idag då jag ändå bara exjobbar och duggapluggar. Nåväl, antagligen tyckte jag mig behöva studera idag vilket var klokt tänkt av mig. Vic ska däremot ta sin första campusguidning idag så jag önskar henne lycka till. Kom bara ihåg en sak: Går något snett så låtsas att kaoset är en studentikos liten rolighet som du har planerat i månader. Funkar alltid. ;)

Kommentarer
Postat av: Jakob

Jag kan ha fel men har för mig att det finns en svensk lag som låter något i stil med:
Om en man en annan mans får stjäla skola han rullas i en tunna med spikarna vända innåt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback