Alternativ karriär?

Idag fick jag veta att jag ska exjobba en månad till och sedan lägga fram efter sommaren. Det är inte alls konstigt när jag tänker efter, för jag började exjobba en bit in på terminen och det ska ta ett halvår. Hmm... Bara jag som hade fått för mig att jag var tvungen att vara klar typ nu, så det är skönt att veta att det finns lite mer tid speciellt som jag har tentaperiod nu (första tentan på måndag, iiihhh!), ska vara opponent och revidera ett grupparbete. Nåja, jag har ju fram till midsommar på mig, sen ska jag ägna mig åt att plugga till resttentor och bada i havet och sen... Ja, det löser sig.

Jag har handlat en liten galiamelon som fredagsgodis. Tänkte avnjuta den tillsammans med en kopp te och min bok i kognitiv psykologi. Förut satt jag och slökollade på "Project Runway", en dokusåpa om kläddesigners och tänkte att det kunde vara en alternativ karriär. Efter lite skissande kom jag fram till att allt jag ritar ser ut som den där märkliga klänningen som Uma Thurman bar på nån oscarsgala som protest mot att skådespelerskor alltid bedöms efter sina klädval. Jag är lite nyfiken på vad den som designade tyckte om att hans/hennes kreation valdes ut just för att den var så ful... :)

image87
Vem syr åt mig? :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

betalar du tyget så..

2007-05-25 @ 22:35:16
Postat av: Kaprifol

Det gör jag, bara jag hittar något tillräckligt fluffigt till nederdelen samt ett bra tillfälle att bära den. (Tiotentors-jubiléum? Hmm... ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback