Tisdagstema - Drömmar

Dagens tisdagstema är "Drömmar". När jag pratar om drömmar med mina vänner är det framtidsdrömmar det brukar handla om, rättare sagt: vad vi ska bli när vi blir stora. Jag var inte helt säker själv så jag tänkte att min bokhylla kanske visste. Jag ju suttit och hängt över böcker en stor del av min studietid.

Bokhyllan

Nåväl, vad har vi då här? Mina barndomsfavoriter av Maria Gripe, praktfulla böcker om konst, små poesisamlingar (Boye, Ferlin, Öijer och Ekelöf), en hel drös böcker som heter saker i stil med "Analys i flera variabler" och ser halvspännande ut, Peter Nilssons "Rymdväktaren" och "Nyaga" - ypperlig svensk sci-fi, en manual till ett suspekt operativsystem som heter HP-UX (den har jag aldrig haft någon direkt användning för, men den har stor imponansfaktor)... och sist men inte minst "Hacking i fokus", ett uppslagsverk över datorrelaterade hot. Att kolla i den är lite som att läsa en läkarbok, man tror att man har allt. ;) Så ser det alltså ut, en salig blandning precis som mina framtidsdrömmar. :)

(Och för att hjälpa somliga på traven med deras drömmar... Varsågoda! ;)

Kommentarer
Postat av: heidi

Maria Gripe sina bøcker tyckte jag også mycke om : )

Postat av: klpn

Åtminstone Ferlin, Ekelöf och Projekt Nyaga ingår i snittet av våra boksamlingar. Jag har väl också en del böcker som kan se halvspännande ut, och t.o.m. en som enligt vad jag hört blivit utnämnd till norra Europas tråkigaste.

2007-03-06 @ 23:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback