Sommar?

Näringsrik lunch med det sedvanliga sällskapet och sen en liten fika ute i det fria blev det. Vädret är verkligen superfint, varmt och skönt. Det var många studenter som lunchade utomhus eller bara gick ut en sväng för att få lite solsken. Från mitt fönster ser jag just nu en grupp reglertekniker (vild gissning) som släpat ut en whiteboard och allt till innergården för att kunna konferera utomhus. Det ser skönt ut. :)

Jag fick bra handledning innan lunch och vet nu precis vad jag ska göra fram till sommaren. Jag ska bygga System B (agent på datorn, applet på kortet) vilket jag redan har kommit halvvägs med. Sen ska jag göra riskanalyser av de tre system jag har designat samt att jag ska diskutera runt identitetshantering och risker relaterade till detta. Chansen var rätt stor att jag skulle bli klar i juni, tydligen, och det tror jag också nu när jag har tydliga mål och de svåraste bitarna redan är klara. Nu ska jag fortsätta med krypterandet av APDU:er och sen ska jag ta en titt på Global Platform som kan ge mig möjligheten att skriva hela min agent som ett javaprogram utan vare sig bat-filer eller andra underligheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback