Skraap! Flax!

Idag blir det inte mycket bloggande. Jag är trött efter kryptotentan och har ägnat eftermiddagen åt att plugga entreprenörskap. Återstår att se hur det gick med kryptot, men om inte annat har jag lärt mig en massa bra inför exjobbet dit jag ska återvända imorgon för att simulera applets och ha mig. Ska ta och laga en god gryta nu, men passar först på med lite dagens:

Ord: Typosquatter! Det stod i min entreprenörskapsbok och är benämnningen på en person som registrerar felstavningar av kända domänamn (t.ex. Hotamil.com istället för Hotmail.com ) för att sedan sätta upp en reklamsida där som besökarna hamnar på när de skriver fel adress.
Fridstörare: *kla-rack, klatter, klatter, skraap, flax* En luggsliten skata sätter sig i hängrännan ovanför mitt fönster och slappar. Jag säger bara: "Flöööa på'rej!"
Soundtrack: Filmmusiken till min
favoritmusikal. Varenda låt är bra och lyfter filmen till oanade höjder.
Skvaller: Lokalgruppen har städat vår klubblokal och flyttat bokhyllan. Bara måste dit och kolla imorgon hur det blev! (Var väl inte meningen att jag skulle få veta nåt innan, så att jag skulle svimma när jag såg det... ;)
Detta-måste-bort: Mitt nagellack, randigt i vinrött, klarrött/guldglittrigt, blekrosa. förra veckan! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback