Sköna lördag

Idag har jag inte bloggat på hela dagen bara för att ni, alla mina läsare, ska undra vad jag har gjort för spännande. ;) Tja, det började med att jag inte steg upp. Det är ju lördag, lixom. Då är det samhälleligt accepterat att sova ut. Sen stökade jag runt i min lya och pysslade. Jag gillar att pyssla och fixa, utan att för den skull städa. Det är mest att jag ordnar och plockar. Typisk husmorsbeteende, hu! *s* Jag hittade förresten en fin bok som jag fått av min mamma. "Goda råd för alla" heter den, och där finns tips på allt: hur du får bort fläckar från fina mattan, vad man ska döpa en katt till, hur man väger en bebis och hur man får det att lukta gott i linneskåpet. Det är faktiskt väldigt spännande att träda in i denna gammeldags värld.

Nåväl, sen gav jag mig ut och gick i snålblåsen och råkade hamna vid köpcentret, hur det nu kunde gå till, det tar ju 45 min att gå dit och det känns som om det är ännu längre tillbaka... När jag ändå var där passade jag på att inhandla disktrasor och andra glamourösa ting. Något att skämma bort mig med blev det iaf, Brämhults underbara juice, söta rutiga knästrumpor och ett hårband. :) Ikväll ska jag bara ta det lugnt, dricka det där blodröda nyponteet igen (mums, mums!) och kolla på
Adaptation. Har du inte sett den så är den en rekommendation. I korthet kan man säga att det är en berättelse om en filmskapare som försöker göra film av en helt ofilmbar bok och känner sig stressad och misslyckad ju mer tiden går. Hans verklighet och berättelsen har filmar flyter ihop mer och mer...

Dagens lista på saker som har städats / ska städas hemma hos mig:
  • Kryddhyllan - chili överallt i läckande påsar känns oinspirerande
  • Badrumsskåpet - ok, varför jag har läppstift i tre tantrosa nyanser och varför är allt i oordning? :)
  • Jag - jo, faktiskt. Jag har blivit beskylld för onördigt beteende den senaste tiden, men idag tyckte jag faktiskt att det var ok att göra en hårinpackning och fixa naglarna. *s*

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Jag kan också hitta sådana där oroande husmorstecken ibland. Huh. Bara det att jag VÅRSTÄDADE skåpen är illavarslande!

Postat av: Albert

En annan bra film som tv haft godheten att visa i helgen är Enemy of the State. Se den. Är du inte paranoid så blir du det.

2007-03-18 @ 22:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback