När militärer surfar loss

Jag har nu ägnat mig åt att leta runt på nätet efter webbläsarplugin som använder sig av smarta kort för att spara lösenord till webbsidor. Problemet är just det där med smarta kort. Tänker man bort det så finns det ett antal lösenordshanterare där ute. Det här t.ex, IntelliLogin. Jag har inte provat det så jag kan inte uttala mig om dess funktioner, men hör bara: det är "well-behaved" och det har "some serious Artificial Intelligence". *fniss* Jag vill helst inte ha program som är intelligentare och mer väluppfostrade än jag själv är, men annars så. :)

Sen hittade jag det sötaste lilla Firefox-plugin också: DoD-configuration. Med det installerat törs även folket på amerikanska försvarsdepartementet ge sig ut och surfa. Självklart har de sina smarta kort i högsta hugg. Det är rätta takterna det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback