Levande nät

Nätet kommer att ta slut, men det vet ni ju nu. Internets infrastruktur är för klen för att det ska funka med dagens hejdlösa nätanvändadde, sägs det. Den som sa det till pressen för ett tag sen jobbade jag för förut och han försökte förgäves få tag på mig under min mobilfria dag (jag glömmer mobilen av ibland) så att jag skulle kunna hitta nån forskare som kunde intyga att det verkligen var så. Tycker att han sa det bra själv. Alla som är lite insatta har väl märkt att vi bara äter resurser nuförtiden... Nåväl, jag hoppas det löser sig. Allt fixar sig med lite silvertejp och koaxkabel. ;)

Tycker personligen att det är kul med all denna aktivitet. Nätet lever! Varenda människa lägger ju upp roliga filmklipp eller har en egen blogg. Just nu är det förövrigt en
tävling om vilken som är Sveriges bästa modeblogg. Inte min iaf, detta är en IT-blogg. *hihi* Två av mina favoriter är listade där, fröken Fridén och fröken von Sydow. Jag tror att de ger mig allt jag behöver i modeväg, så totalt olika i uttrycken som de är. Heja på tjejer, jag vill se mer töser som tar plats på nätet! :)

Kommentarer
Postat av: Marx

Hmm, var det inte han som skrev det som jobbade för ett företag som sålde just traffic-shapers som helt utan koppling givetvis tjänar pengar på att folk tror att det går för mycket trafik över Internet?

Postat av: Kaprifol

Det var det säkert också, men jag syftade på en viss muséichef som nog inte vann så mycket mer än äran på det. ...och nu har även jag sagt det, helt utan baktankar. :)

2007-03-13 @ 08:12:56
URL: http://kaprifol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback