Folk till allt

Det blev en promenad i solen i eftermiddags. Väldigt varmt och fint ute och gott om folk som pysslade i sina radhusträdgårdar. Vid närmare eftertanke är nog radhus inte det mest optimala sättet att bo på, även om jag tycker att det ser rätt mysigt ut. Svårskött som ett hus och lyhört som en lägenhet, ingen bra kombo. ....fast det ser ändå trevligt ut med alla små pytteträdgårdar som folk har. :) Nåväl, jag är för ung för att skaffa hus. Får leva i min lilla studentlya ett tag till. Lagom stort för mig, även om jag har hört av gäster att man snubblar över varandra härinne. *s*

Idag blir det lite dagens...
Uteställe: Björken utanför mitt fönster. Där sitter alla skator och kraxar på nätterna om nån har undrat var de sover.
Fråga: "Vad bloggar folk om egentligen?", ställd av
Elisabeth. Tja, enligt Knuff och liknande tjänster är det mycket politik, svenska kändisar och melodifestival just nu. Vad man kan fråga sig är: vad vill folk att vi ska blogga om? Bloggportalens topplista berättar det för oss. Där listas de sökord som används flitigast när folk letar igenom bloggar efter något intressant. Så, vänner av ordning, då tycker jag att vi går in på Bloggsök och söker för glatta livet på sådana saker som vi vill se på en topplista! Kom igen: HP-UX, nederländska, lata katter, dataosäkerhet... allt sånt, bara för att få en fin topplista. ;)
Ros: Inte den i mitt fönster iaf. Trodde jag hade gröna fingrar, men den vill mig inte väl, den där snårbusken.
Uttal: Rijndael. Jag säger hellre Advanced Encryption Standard om det ska vara så.
Seså: Seså, nu läser jag ett kapitel till, sen får jag lata mig.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Där sade du något! Vi måste helt enkelt försöka den där listan att bli lite bättre. ;)

Postat av: Marx

Ack! Är det Volvo Villa Vovve-syndromet som börjar slå så tidigt i åldrarna nuförtiden? Jag som trodde det inte började förrens uppåt min ålder (några förtappade klasskamrater till mig har ju inte bara skaffat villa och vovve utan även gått och gift sig och ynglat av sig. Huuu!).

2007-03-14 @ 11:43:43
URL: http://www.visionten.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback