Dagens pausfågel

Jag kurerar mig med kaffe och sitter nedkurad under en massa täcken och läser krypto. Med lite god vilja är det spännande, jag menar: kodknäckning i sig är ju rena rama spiongrejen. Synd bara att det inkluderar så mycket matte. Hursomhelst, det går framåt och ger dubbel nytta. Dels tentar jag det här nästa vecka och dels behöver jag krypto till exjobbet. Två flugor i en smäll.
Dagens pausfågel är lille Bishoen (även kallad Bishi eller Pojki), mina föräldrars undulat. Som ni ser har han dörren öppen så att han kan gå ut när han vill, men han är inte mycket för att flyga. Det bästa han vet är att spegla sig, fåfäng som han är. Det är också så han har fått sitt namn. I japanska serier är en "bishoen" en vacker, utseendefixerad ung man som trots sitt "tjejiga" yttre är mycket populär hos det motsatta könet... och det är jag säkert på att den här lille skulle vara också. :)

Bishoen
Bishi är inte helt förtjust i närgångna mobilkameror.

Kommentarer
Postat av: Marx

Hmm, brukar det inte transkriberas till "Bishonen"?

Postat av: Kaprifol

Meh, bara för att du bor i asien så ska du inte komma här och rätta. Vem är det som är ordförande egentligen, jag eller du? ;) Fast, jag håller med. Du har helt rätt där. Det är jag och Bishi som inte kan stava. :)

2007-03-08 @ 09:45:01
URL: http://kaprifol.blogg.se
Postat av: Marx

Hehe, jag var minsann ordföranden före dig! Och äldst är om inte drygast i allafall besserwissrigast.

2007-03-09 @ 08:17:21
URL: http://www.visionten.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback